Mammagala: lördag

Nu tänkte jag berätta lite mer om vad vi gjorde på mammagalan samt lägga upp ett par bilder. Fata och jag åkte med tåg till Stockholm och sedan vandrade vi runt där som ett par höns eftersom vi inte visste vart vi skulle. Det är så stort och jätte stressigt där. Tack och lov att jag bor i underbara Norrköping, där jag kan ta det lugnt. Skulle aldrig klara mig i Stockholm. Efter massa frågor om vägen hittade vi hotellet.



Det var jätte fint! Vi anmälde oss att vi har kommit och sedan var det bara att kika runt i olika montrar och så vidare. Vi åt även en mingellunch och sedan satte föreläsningarna och testa-på aktiviteterna igång. Jag var på en föreläsning och sedan gick jag till rummet. Då det var fika gick jag ner och fikade medan Fata var och tränade.



Efter fikan gick jag och Fata in till rummet. Vi pratade och sedan fixade vi oss inför galamiddagen.



Efter att vi hade fixat oss så gick vi ut för att njuta av den fina utsikten från verandan och samtidigt ta ett par bilder.



Där fick vi även en fördrink och sedan fick vi gå in till restaurangen.



Maten var verkligen underbar, jag njöt av vartenda tugga. Förrätten var min favorit liksom efterrätten.







Kvällen bjöd även på live musik och en stå upp komiker var även på plats. Lyckad kväll med andra ord!





Efter middagen gick Fata och jag till rummet för att sova. Tittade även en stund på "Djävulen bär prada" och sedan somnade jag.

Fortsättning om söndagen kommer imorgon...


Tova

håller med om att maten var dundergod, och det var trevligt att se alla bloggmorsor "IRL" :)

Hehe, känner igne den där förvirringen med att hitta i Sthlm - tyckte jag också när jag flyttade hit för 6 år sen, men bara man lär sig hur man tar sig fram så är allt ganska enkelt ;) saknar dock min lilla småstad ibland, hehe! SKönt att kunna ha båda världarna :)

kram

2011-05-09 @ 21:51:22
URL: http://trasslet.se


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: