Recept

Här kommer receptet på kakan som jag visade er igår. Jag fick receptet av min kompis Elma :) Ursäkta ifall ni inte förstår mycket av receptet, översatte den från bosniska.

Ingredienser
8 ägg
socker
200 g kokos
100 g ljus blockchoklad
100 g margarin
1 milda vanilj visp

Botten
Separera äggvitan och äggulan i varsin skål. Tillsätt 6 msk socker och vispa tills det blir hårt skum. (För att vara säker på att det är tillräckligt vispat vänd skålen upp och ner, ifall det inte rinner ut så är det klart) Blanda in 200 g kokos. Häll ut i en lagom stor plåt och grädda på 200 grader tills det får en ljus brun färg.

Första lagret
Tillsätt 6 msk socker i skålen med äggulorna. Blanda så att det blir relativt fast. Smält 100 g blockchocklad och 100 g margarin som du blandar i smeten.

Häll smeten över botten.

Andra lagret
Vispa milda vaniljvisp och häll över de två lagren och kakan är klar.




Branka

Tack :) ska försöka ge mig på den kakan i helgen :P

2011-03-23 @ 06:49:21
URL: http://branka.bloggplatsen.se
Mamma Till Dino

Heej evo novi länk za moj blogg..=) försvann ett tag. svidja mi se kolac ska nog försöka mig på den. Verkar ju inte avancerat...=)



kako je mali Emir, kako zubici imali jos? Dino evo dobio prvi haha ili ustvari nije jos probijo al vidimo ga hehehe.

2011-03-24 @ 14:33:59
URL: http://maminoo.bloggplatsen.se/


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: