Akuten inatt

Hej.

Ni vet att jag skrev att jag hade ont i ryggen igår. Smärtan ökade fram mot kvällen, spred sig fram mot bröstet och jag fick det allt svårare att andas. Först kunde jag inte ta djupa andetag och sedan blev det värre att det gjorde ont att andas som vanligt. När det blev värre ringde Alen 112 och snart så kom ambulansen för att hämta mig. Under tiden kom min mamma hem till oss, som tur är och kunde stanna hemma med Emir. I ambulansen mätte de blodtrycket, gjorde EKG och gav mig syrgas för att hjälpa andningen på traven. När vi kom till akuten mätte de tempen, gjorde EKG igen och tog blodprov. Vi fick vänta en stund på att läkaren skulle komma och undersöka mig. Sedan fick vi vänta på provsvaren. Provsvaren var tack och lov bra och det var inget fel. Läkaren sa att det berodde på att jag hade överansträngt musklerna vilket jag också tror det berodde på. Jag skulle bara slappna av och ta det lugnt.

Jag mådde bättre när jag kom hem men vaknade senare igen av smärta. Jag fick sova sittandes för att kunna andas som vanligt. Idag mår jag bättre tack och lov, men är inte helt återställd. Jag ska nu fortsätta vila och hoppas på att detta snart går över.




    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: