Nu är jag i halmstad hos mina svärföräldra...

dsc09914 (MMS)

Nu är jag i halmstad hos mina svärföräldrar. Det är första gången emir är här och han utforskar verkligen varje hörn han ser Hehe


bambino

Tebi je sada dobro, malo svärföräldrarna te passaju upp. Odmoris se malo. hehe. i moji su bili kod nas danas men de va jag dom fick passa upp istället ehehe



Joj jesam corava ja reko pise, Gissa vad Alen fick när han kom hem. så tänkte jag " jes ona vrijedna, moracu i ja jedan dan" al sad kad vidim da nisi necu nija hehehe.



sto se tice grceva, ovako sam ja dobila tips i pomogli su, vecina je bilo da nije mogo da kaki ili da prdi kako treba zbog toga sto je dobivo ersättning.

I kad mu das ersättning mozes ungefär en tesked rapsolja staviti u flasu blanda med ersättning, al mora da bude rapsolja ako je olivolja nevalja im.

Det hjälpte Dino, sen finns också frön ANIS se zovu ja sam kupila kod arapa kod nas.. skuhas 3dl vatten o lägger i 1tesked av de fröna.. i kad svalna malo mu das iz flase da se napije te vode. Dino je prdio som bara den. hehe, jag gav honom de ett par gånger bara. men de hade effekt sto se tice prdenja hehe.



Al ako hoces nesto odma onda je bas to da odcepis.. det är lite hmm, kan låta lite äckligt al stavis mu en örontops u guzicu.. naravno ne hela vägen in al da se ono bijelo nevidi, drzis en liten stund i to nekako släppa på gaserna. To mi je doktor reko da uradim cak mi je reko da stavim toplomir sa kojim mjerim temperaturu. to je nama bilo najbolje posto brzo mozes sprijeciti da dijete muci cijeli dan. inace ima nesto sto se zove windii koje bas tillverkad för de som finns att köpa den är precis utmätt hur mycket man ska stoppa in osv.



Dino je imo ti problema sve dok nije poceo dobivati smakportioner av gröt i frukt.. znas kako sada nema nikakvi problema ja sam mislila da ce biti gore sa stomakom. sad ide napolje jednom dnevno i nema grceva.

mogu ti dati tips kad mu ovako ponekad das ersättning, znam da semper ima jedan na kojem pise Lemolac taj je malo mildare mot magen lakse da bryta ner.



Ima tog dosta.. sen tror jag inte man ska prova allt. jos nas narod ima svakakvi tipsova. Neznam meni dosta govore za kamilicu caj.. al ovdje u svedskoj bas kazu inge te alls. har du gett Emir något sådant?



2010-10-06 @ 22:18:53
URL: http://bambino.bloggplatsen.se/
bambino

PS: jag gav Dino bröstmjölk de 3första månaderna, men vissa måltider bytte jag ut mot ersättning o de va dessa måltider med ersättning som just var boven. eftersom magen inte är så van vid det.

2010-10-06 @ 22:21:49
URL: http://bambino.bloggplatsen.se/
Anonym

Ako grcevi jos nisu pustili, imas kupiti caj HIPP MÄRKE .. Zove se "Caj od komoraca" den hjälper massor mot d, a isto tako ona kummin krydda. Stavi kummin i prokuhaj i vatten o ge så släpper det ..

Te pomaze u svakome slucaju ..

2010-10-12 @ 17:05:24


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: