Pannkakor till frukost

Hej!

Igår blev det en lång dag. Vi gick inte hem förrän vid 10. Vi stannade lite längre än planerat. I alla fall när jag vaknade imorse var jag sugen på att testa ett recept på amerikanska pannkakor som jag hade hittat på nätet. Det blev riktigt gott, man kan nästan äta dem utan något på så goda de var. Njammi :) Nu är jag i alla fall mätt och glad :) Nu ska jag skriva ut receptet på pannkakorna.


Bild [Google.se]

Ingredienser

2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 msk strösocker
1 ägg
2 1/2 dl Arla Ko filmjölk
2 msk Arla smör-&rapsolja

Gör så här

Blanda de torra ingredienserna i en skål. Vispa ihop ägg, filmjölk och smör-&rapsolja i en bunke. Rör ner de torra ingredienserna. Stek ca 10 cm stora pannkakor på medelvärme i smör-&rapsolja i en stekpanna. När det börjar bildas bubblor på ovansidan är det dags att vända pannkakan. Servera med lönnsirap och blåbär.

Recept [Arla.se]




    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: