Kycklingröra med curry

Äntligen ett ögonblick då jag kan sätta mig och bara vila. Ja, jag kallar sitta framför datorn för vila :D Vi hade gäster även idag och då passade jag på att gå på stan med min brors fru. Vi var där ett par timmar och återvände hem riktigt trötta båda två. När vi kom hem åt vi och de begav sig hemåt. Alen och jag passade på att göra i ordning rummet och möblera om litegrann. Nu passar jag på att vila framför datorn och Alen framför X-boxen. Jag tänkte även lägga in ett recept på kycklingröran jag gjorde häromdagen :)

Kycklingröra med curry


Ingredienser


1-2 bitar kycklingfilé
ca 50 g champinjoner
1 msk smör
2 klyftor vitlök
3 dl vispgrädde
2 skivor bröd
curry

Tillagning

Skär kycklingfilén och champinjonerna i små bitar. Stek kycklingen i en kastrull och tillsätt sedan champinjonerna. När både kycklingen och champinjonerna verkar klara tillsätt vispgrädden. När vispgrädden börjar koka tillsätt curryn. Smaksätt med salt. (För att få curryn lite segare blandade jag mjöl och vatten i en skål, såg till att det inte fanns några klumpar och tillsatte det i curryn, då blev den lagom dryg)

Hacka vitlök. Blanda smöret och vitlöken i en skål. Bre smör över mackorna och stek dem i ugnen tills de får en fin gyllene färg. Ta ut mackorna och bre Kycklingröran på mackan.

Klart! Smaklig måltid :) 




    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: